اینجا زمان مرده

!به احترامش چند لحظه سکـــــــوت

اینجا زمان مرده

!به احترامش چند لحظه سکـــــــوت

تبعیض

امروز موقع برگشت به خونه پسر کوچولوم  با دلخوری گفت مامان امروز یه چند تا از بچه ها جایزه دادند  اما به من ندادند.گفتم حتما درسشونو خوب خونده بودند عزیزم که گفت نه مامان اونا سید بودند بعد پرسید مامان سید یعنی چی؟

گفتم به اونایی که جد (بعد فکر کردم این طفلکی چه میدونه جد چیه؟)شون  یعنی پدربزرگ پدربزرگ پدربزرگ پدربزرگ پدربزرگ پدربزرگشون  میشه حضرت علی میگن سید... البته خودمم زیاد مطمئن نبودم.

گفت مام سیدیم؟ گفتم نه مامان جون .از این جوابم ناراحت شد.... 

 فکر کردم اینم یه مدل تبعیضه البته مدل دینیش و شایدم ساخته دست بشر.

نظرات 8 + ارسال نظر
باران 25 آبان 1390 ساعت 11:52

می تونستی خیلی بهتر براش توضیح بدی تا بهتر درک کنه
یه توضیح ساده که چون ما پیامبر و امام علی و دختر پیامبر رو دوست داریم ، به فرزندان اونهاهم احترام می ذاریم .

فکر نکنم تقدیر نمادین از سادات به بهانه نکوداشت سالگرد واقعه غدیر خم اسمش تبعیض دینی باشه!

مسافر 25 آبان 1390 ساعت 16:10 http://doncorleone.blogsky.com

سلام
من اگر جای شما بودم میگفتم
مامان جایزه تو رو دادن دست من رفتیم خونه بهت میدم و یواشکی یه کادو براش آماده میکردی چون تو ذهن بچه ها این تبعیض ها تا مدت ها باقی میمونه

شاد باشید

لاله 25 آبان 1390 ساعت 19:57 http://nocomment.blogsky.com

منم مدرسه بهم هدیه نمی دادند ناراحت می شدم...این سید اینا هم فکر کنم ساختگیه نمیدونم..فقط تو ایران سید اینا میگن تو عربها نیست!!!!!

T-M2 27 آبان 1390 ساعت 16:39 http://baran2017.blogfa.com

سلام
ممنونم ازت که امدی
موفق باشی

باران 29 آبان 1390 ساعت 10:52

سید ها دارای شجره نامه و شناسنامه هستند . این شجره نامه ها تایدد شده هستند.
سید به معنای آقا و سرور هستش و چون ما فارس و غیر عرب هستیم برایمان معنای خاصی پیدا کرده . والا اعراب کلا به آقا و رئیس سید خطاب می کنند .
نسل ائمه برای شیعیان دارای ارج و اعتبار هستش . برای همین در کشورهای شیعه مثل ایران ف عراق ، پاکستان و یا لبنان افراد منتسب به نسل ائمه را می توان پیدا کرد .
در گذشته های دور در زمان امویان و عباسیان به ایشان علویان می گفتند . که مورد تعقیب و آزار و اذیت حکومت بوده اند .
تعداد زیاد امام زادها در ایران هم به دلیل فرار انها به ایران از دست حکومت مرکزی بوده است .
سادات امروزی ما از نسل همین امام زادگان هستند .

گویند پدر تو(اینا) بود فاضل ....از فضل پدر تو(اینا) را چه حاصل؟
در ضمن عزیزم من میدونم سید به کیا میگن فقط توضیحش برای پسرم سخت بود

قصه گو 29 آبان 1390 ساعت 13:21 http://www.m4taghi.blogfa.com

سلام از خوندن مطالب وبلاگ شما لذت میبرم البته همه رو نخوندم ولی گاهی بهتون سر میزنم وخوشحال میشم دعوت من رو هم قبول کنید

ممنونم

باران 30 آبان 1390 ساعت 09:37

سلام
عزیزم من نگفتم تو نمی دونی سید کیه ، فقط در جوابت که نوشتی سید فقز تو ایرانه گفتم .
در مورد پسرت هم باید بگم گاهی اوقات والدین باید جور بی سلیقگی های مدیران مدارس رو بکشند .
و الا در خود اسلام تاکید شده از نسل کسی بودن هنر و افتخار نیست .
مدیر مدرسه می تونست در روز عید غدیر همه بچه ها رو شاد کنه .
واقعا برای یک کودک سخته که هدیه نگیره . به هر بهانه ای که باشه .

باران 30 آبان 1390 ساعت 09:38

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد